Inschrijving

Wanneer hoor ik of er plek is?

Na de rondleiding kun je je kindje bij ons inschrijven. Zodra wij de inschrijving ontvangen, kijken we zo snel mogelijk naar de mogelijkheden voor plaatsing.

Werken jullie met wachtlijsten?

Nee, wij werken momenteel niet met wachtlijsten. Op dit moment hebben wij ruimte voor nieuwe plaatsingen. Wel houden we rekening met de gewenste dagen en groepsgrootte. Het kan dus voorkomen dat we op een gewenste dag (nog) geen plekje vrij hebben.

Is inschrijving een garantie op plaatsing?

Nee, een inschrijving is nog geen garantie. Het geeft ons inzicht in de gewenste dagen. Pas na onze bevestiging en een geplande intake is de plaatsing definitief.

Werken jullie met wendagen?

Ja, na het intakegesprek kan je kindje alvast een paar uurtjes komen wennen voordat het echt start. Mocht er meer tijd nodig zijn om het kindje te laten wennen, dan is dit ook mogelijk. Dit doen wij in overleg met de ouders.

Flexibiliteit & Wijzigingen

Bieden jullie flexibele dagen aan?

Zeker! Je kunt kiezen voor ochtendopvang (07:00 – 12:30) of middagopvang (12:30 – 18:00). Ook afwisseling per week is mogelijk, mits dit past binnen de groepsbezetting. Dit wordt bekeken via het Leidster- Kindratio.

Kan ik extra dagen aanvragen?

Ja, als er plek is op de groep. Voor meer informatie hierover kunt u terecht bij de leidsters. We bieden geen ruildagen of tegoeden bij afwezigheid.

Ik wil iets wijzigen in mijn contract. Hoe doe ik dat?

Neem contact op met een van onze leidsters of met Angelique. Dit kan telefonisch, via e-mail of persoonlijk op locatie.

Tijdens de opvang

Wat doen jullie op een opvangdag?

We volgen een vast dagritme (zie dagschema) en bieden activiteiten aan rondom thema’s: knutselen, muziek, buitenspelen, en zelfs kinderyoga.

Bereiden jullie de kinderen voor op de basisschool?

Ja, spelenderwijs. We volgen de ontwikkeling van de kinderen met het Pravoo volgsysteem en stemmen hier onze activiteiten op af.

Spelen jullie elke dag buiten?

We streven ernaar om dagelijks buiten te spelen, tenzij het weer of andere activiteiten dat niet toelaten.

Zijn er vaste breng- en haaltijden?

Nee, je mag je kind brengen en ophalen wanneer het jou uitkomt. Houdt wel rekening met de openingstijden ( 07.00 uur tot 18.00 uur). Voor halve dagen geldt binnen het bepaalde tijdsblok. Dus 07.00 uur tot 12.30 uur of 12.30 uur tot 18.00 uur.

Zijn er veel wisselende gezichten?

Nee, we hebben een vast en hecht team. Eén vaste invalleidster ondersteunt bij ziekte of vakantie, zodat er altijd vertrouwde gezichten zijn.

Wat moet ik meenemen naar het kinderdagverblijf?

Denk aan: reservekleding, sloffen, speen, knuffel, fles, slaapzakje. Alles mag in het persoonlijke bakje van je kind blijven, of dagelijks mee in een rugzakje.

Wat is inbegrepen?

Wij zorgen voor: luiers, Kruidvat voeding 1 & 2, vers fruit, lunch, crackers en drinken. Wil je andere producten gebruiken? Geef ze dan mee.

Contract & Kosten

Stopt het contract automatisch als mijn kind 4 wordt?

Ja, het contract loopt af op de vierde verjaardag. Dan mag je kind naar de basisschool. Wil je verlengen (bijv. door vakantie)? Dien dan een verzoek in; dit kan alleen als er plek is.

Moeten we doorbetalen bij ziekte of vakantie?

Ja, ook bij afwezigheid loopt de betaling door. We bieden geen ruildagen of tegoeden.

Moeten we betalen als Mimpi gesloten is door feestdagen of andere geplande sluitingsdagen ?

Nee, wij rekenen alleen opvangdagen. Feestdagen en geplande sluitingsdagen worden niet in rekening gebracht.